”Ελληνόφωνη Παιδεία ΗΠΑ” και θεατρινισμοί: Με ”επικοινωνιακά κόλπα” και ψευτιές, δεν γίνεται δουλειά - Κίνηση Πολιτών Καστοριάς

Breaking

Home Top Ad

Ραγκουτσαρια Καστοριάς

Post Top Ad

Contact Radio Kastoria

28 Νοεμβρίου 2019

”Ελληνόφωνη Παιδεία ΗΠΑ” και θεατρινισμοί: Με ”επικοινωνιακά κόλπα” και ψευτιές, δεν γίνεται δουλειά

”Ελληνόφωνη Παιδεία ΗΠΑ” και θεατρινισμοί: Με ”επικοινωνιακά κόλπα” και ψευτιές, δεν γίνεται δουλειά

 

(Τι αναφέρει -γιά το ”Συνέδριο”- σε παρέμβασή της στο ”Κ”, η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νέας Υόρκης ”Προμηθέας”)

H Αρχιεπισκοπή ενδιαφέρθηκε ΜΟΝΟ γιά το χρήμα της Ομογένειας. ‘Oχι γιά την Παιδεία 

Δεν είναι ”κατηχητικό”, με ρασοφόρους, γεν. πρόξενο, ”παράγοντες”, όπου πρώτη και δεύτερη θέση έχουν εικόνες ”τριών ιεραρχών”. Είναι, υποτίθεται, ”συνέδριο” γιά την ελληνόφωνη Παιδεία στις

ΗΠΑ. Και από αυτό το σκηνικό, καταλαβαίνει το… ”ποίμνιο” ότι ασοβάρευτοι θεατρίνοι ασχολούνται με το σοβαρό ζήτημα της Παιδείας.


Οταν η -διόλου ”ιερά”- Αρχιεπισκοπή ομιλεί γιά ”ελληνική Παιδεία” στις ΗΠΑ, ουσιαστικά αναφέρεται σε σχολεία τα οποία λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο γιά… μέλη της. Μέλη ενοριών-κοινοτήτων, δηλ. συνολικά αναφέρεται σε ποσοστό 17% του Ελληνισμού ΗΠΑ. Επειδή, γιά να εγγραφεί ένα παιδί σε σχολείο ενορίας-κοινότητας, πρέπει οι γονείς του να είναι μέλη (μιάς) εκκλησιαστικής ενορίας-κοινότητας. Με τα παιδιά του υπόλοιπου 83% του Ελληνισμού Αμερικής

(ΗΠΑ), που δεν είναι μέλη ενοριών-κοινοτήτων, τι γίνεται;;;

Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος συγκάλεσε ”συνέδριο” -9 Νοεμβρίου 2019, Φλάσιγκ Ν.

Υόρκη- για την ”ελληνική Παιδεία”, με θέμα: ”Το όραμα της Ελληνικής Παιδείας στις Ηνωμένες

Πολιτείες”. Ειπώθηκαν πολλά και διάφορα. Ευχές και παραινέσεις. Την ουσία και το αποτέλεσμα αναζητούμε, αλλά δεν υπάρχουν. Ούτε ”όραμα” υπάρχει. ‘Ολοι στις ΗΠΑ γνωρίζουμε ότι

Αρχιεπισκοπή- Εκκλησία κατάστρεψαν την ελληνόφωνη Παιδεία, διαθέτοντας τα ολιγότερα χρήματα γι’ αυτήν. Κατά συνέπεια, το δήθεν ”ενδιαφέρον” τώρα, είναι προκλητικά υποκριτικό.

Τονίζουμε ότι η σύσκεψη-”Συνέδριο” ουσιαστικά αφορούσε την εκπαίδευση παιδιών ποσοστού 17% του Ελληνισμού ΗΠΑ, όσα και τα μέλη των ενοριών της Αρχιεπισκοπής. Κατά συνέπεια, ο -κάθε- αρχιεπ. Ελπιδοφόρος, δεν μπορεί -κουτοπόνηρα- να ομιλεί γιά παιδεία παιδιών Ομογενών γενικά, αλλά μόνο γιά παιδιά ποσοστού 17% του Ελληνισμού ΗΠΑ.

Να δεχτούμε, καλόπιστα, ότι ο αρχιεπίσκοπος έχει καλές προθέσεις. Αλλά είναι μόνο 4μιση μήνες στις ΗΠΑ, δεν γνωρίζει καλά τα της Ομογένειας, ενώ οι συνεργάτες που έχει επιλέξει, ειδικά σε ζητήματα Παιδείας, είναι γιά τα… ”πανηγύρια”.

Θα συστήσουμε στον αρχιεπίσκοπο, να φροντίσει πρώτα οι παπάδες να μάθουν την ελληνική, μήπως και ακούσουμε καμιά Λειτουργία στα ελληνικά και μετά ας ασχοληθεί με την ελληνόφωνη Παιδεία, παιδιών-εγγονών Ομογενών, έστω των μελών ενοριών του..

Το ”Συνέδριο” παρουσιάστηκε ως ”μεγάλη επιτυχία” από -μικρής απήχησης- ελληνόφωνα ΜΜΕ

Αστόριας, αποδέκτες ”εκκλησιαστικών καταχωρήσεων-χορηγιών”, τα οποία μία επιλογή είχαν:

”Υμνολόγια”, αδιαφορώντας γιά την ουσία, χωρίς να εξηγούν σε τι και πως υπήρξε ”επιτυχία”. Ως ”μεγάλη επιτυχία” παρουσιάστηκε και με ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής. Αλλά… Αποφάσεις δεν υπήρξαν, ούτε πρακτικές λύσεις στο υπαρκτό πρόβλημα της Παιδείας. Πριν 20 χρόνια είχαμε απογευματινά σχολεία, σχεδόν σε κάθε κοινότητα, που λειτουργούσαν έστω ως ”παιδικές χαρές”.

Πόσα έμειναν σήμερα, που λειτουργούν πραγματικά ως ”σχολεία” και όχι ως ”παιδικές χαρές”;;;

Ουσιαστικά το ”Συνέδριο γιά την ελληνόφωνη Παιδεία στις ΗΠΑ”, ήταν μία επικοινωνακή κίνηση του αρχιεπίσκοπου. ‘Ηταν σύναξη εκπαιδευτικών, αλλά περισσότερο ομιλούσαν οι…κληρικοί. Μία από τις πολλές, με τα ίδια άτομα, που ότι είχαν να πουν το είπαν προηγούμενα χρόνια. Τέτοιες συνάξεις γίνονται την τελευταία 20ετία, με τις συνηθισμένες ”ομιλίες”, τους ”χαιρετισμούς”, τις ”παραινέσεις”, τα ”ευχολόγια” κλπ. Αλλά αναζητείται η ΟΥΣΙΑ. Η δουλειά των εκπαιδευτικών είναι ΜΕΣΑ στα σχολεία. Συνέδρια γιά το μέλλον της Παιδείας, δηλ. ίδρυση, υποδομές, διατήρηση-συντήρηση σχολείων κλπ, δεν αφορούν τους εκπαιδευτικούς και δεν έχουν ουσία-αποτέλεσμα με ομιλητές σχεδόν αποκλειστικά κληρικούς, εκπαιδευτικούς και ‘Ελληνες διπλωμάτες που ”πετάνε χαζο-δεκάρικους” γιά την… ”σπουδαιότητα της ελληνικής γλώσσας”. ‘Η προέδρους-ψώνια ομογενειακών Οργανώσεων, που αναζητούν ”αναγνώριση” και φωτογραφία.

‘Οπως παραδέχεται και εκπαιδευτικός με πείρα, στο ”αρχιεπισκοπικό Συνέδριο”, ΔΕΝ συζητήθηκαν ουσιώδη προβλήματα και ούτε έγιναν προτάσεις για λύσεις :

1. Πώς θα αυξήσουμε τα παιδιά στα απογευματινά σχολεία;. Ουδεμία αναφορά ή πρόταση λύσης.
2. Γιατί να μην προσθέσουν οι κοινότητες και τις τάξεις 7η, 8η κσι 9η στα απογευματινά; Η Κοινότητα της Ανάληψης στο Fairview (Νέα Υερσέη) είναι η μόνη που έχει πλήρες Κοινοτικό Γυμνάσιο με τρεις Τάξεις 7η, 8η και 9η.
3. Η πρόταση του Αρχιεπισκόπου να γίνει το Παιδαγωγικό τμήμα για τους Δασκάλους στο Hellenic College στην Βοστώνη, δεν είναι σωστή γιατί ήδη έχει αποτύχει η Ακαδημία του Αγίου Βασιλείου, που την μετάφεραν εκεί.
4. Δεν συζητήθηκε πώς οι κοινότητες θα πρέπει να βοηθήσουν τους από Ελλάδα εκπαιδευτικούς με απόσπαση, με το ενοίκιο και μεταφορικά.
5. Δεν συζητήθηκε γιατί η ελληνική Κυβέρνηση έχει καταργήσει τα γραφεία Συντονιστών στην Αμερική και άφησε μόνο ένα στη Νέα Υόρκη.
6. Δεν συζητήθηκαν καλοκαιρινά προγράμματα των παιδιών στην Ελλάδα από τις τελευταίες Τάξεις των απογευματινών σχολείων.
7. Δεν συζητήθηκε η ίδρυση περισσοτέρων Λυκείων.

Συμπέρασμα;;; Επικοινωνιακές ”σαχλαμάρες” και ”ομιλίες” γιά εντυπωσιασμό αφελών.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε και στις αστείες-ασοβάρευτες περιπτώσεις των -πρώην και τωρινού- ”διευθυντών Γραφείου Παιδείας Αρχιεπισκοπής”.

Το ”Συνέδριο” και η ουσία του ζητήματος

 http://www.elliniko-fenomeno.gr/2019/11/%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%cf%8c%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%b7-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%ce%af%ce%b1-%ce%b7%cf%80%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b8%ce%b5%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%bd%ce%b9/

Post Bottom Ad

ragoutsaria kastorias